12 Aralık 2011 Pazartesi

ilk elbisem :))

Dikişe ilk başladığım günlerde aklıma asimetrik kollu bir elbise dikmek geldi. Herhalde asimetrik olunca hatalar anlaşılmaz diye düşünerek ordan başladım :)) Ama dikiş esnasında fena halde yanıldığımı anladım. Bu benim diktiğim ilk ebisedir ve ilk fermuar çalışmam :)) İşte o günlerde öyle bir tövbe etmişim ki uzun süre her şeye lastik koymaya çalıştım :))


Her şey bir yana bu elbise bana çok öğretici bir çalışma oldu:

  • Elbiseyi dikmek kadar uygun kumaş seçiminin ne kadar önemli olduğunu anladım. Öyle her kumaşı her yerde kullanamıyormuşsunuz. Mesela bu elbisede benim seçtiğim kumaş kalın yünlü yani tam ceket kumaşı . Ancak olması gereken esnek üzerinde daha dökümlü durabilen hafif penye kumaşlar için daha uygunmuş :))
  • Başka bir konu yaka kesimi . O güne kadar hiç dikkat etmemişim ki arka taraf biraz daha yukarıda ön tarafı az aşağıda olurmuş :)) 


  • En önemlisi yaka biyesi ,kol biyesi diye bir şey varmış. Öyle yakayla kol kenarlarını içe kıvırarak olmuyormuş :))
  • Ve etekle üstün birleşimini hafif bol bırakacakmışsınız ve eteği böyle kalın penyeden seçtiyseniz ölçüyü bu kadar dar almayacakmışsınız  ki sonunda eteği durmadan aşağı çekiştirmek zorunda kalmayın :))
  • Gizli fermuar .İşte bu ancak yaparak öğrenilecek bir mesele .Youtube 'dan ne kadar video izlersen izle yapmadan öğrenemezmişsin :))


Kolumuzu şöyle bir yana atalım ki asimetrisi görünsün dimi :)


 Kumaş aslında lacivert üzerine siyah kareli.Tam bir Chanel ceket kumaşı :))

Bu fotoyu da yapmak denemek isteyen olursa diye yayınlıyorum. Öyle elinizi korkak alıştırmayın kesin kumaşı gitsin nasıl olsa asimetrik her türlü kurtarırsınız :)) Ama siz yinede önerilerimi kulak ardı etmeyin. Sizin çalışmanız daha kolay oluşsun . İyi akşamlar benden bu kadar deneyim yeter . Kendimi iyice moda sokmuşken her konuda nasihate dönmeden postu sonlandırıyorum :))

4 yorum:

  1. evet esnemeyen tüm kumaşlarda, elbise mutlaka fermuarlı bir model olmalı.. zamanla kumaşları daha iyi anlayıp tanıyacaksın. mesela ben aynı pantolon kalıbı ile farklı sonuçlar alabiliyorum kumaşın esnek ya da esnemeyen olması, kalı ve inceliği , herşeyi değiştirebiliyor.. güle güle giy canmm

    YanıtlaSil
  2. insan diktikçe yeni yeni şeyler keşfediyor, ama bence devam edin, gelecek da daha da güzelleri çıkar ortaya... :)

    YanıtlaSil
  3. güle güle giy;)
    http://editorist1783.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. modavesaire ;Teşekkürler evet hayat tecrübeler bütünü :))
    Swotpisces ; Teşekkür ederim inatla devam ediyorum :))
    esra ;Teşekkürler :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...