28 Aralık 2011 Çarşamba

diktim :))

Bol fotoğraflı bir post hazırladım sizlere. Yardımcı olabilirsem ne mutlu bana :)) Ve başlıyoruz...
Öncelikle kalıp çıkarmakla başlıyoruz. Dergide size uyan bedeni seçin, ona uygun olarak kağıt üzerine kalıp çıkarın,daha sonrada bunu kumaşın üzerine aktarın . Ben kumaş olarak penyeyi seçtim. Kumaşları kestikten sonra yaka pervazlarına (pembe renkte olanlar) ve kol çizgisine telayı ütü yardımıyla yapıştırdım. Dikişe hazırız...


Pembe renkli olarak kestiğim yaka pervazlarını şekildeki gibi dikiyorum.


Kol için kestiğim kumaşlarıda düzleri içe gelecek şekilde katlayıp kenar dikişini yapıyorum.


Arka için kesilen 2 parçayı gizli elbise fermuarını dikerek birleştirip arka dikişini kapatıyorum. Ancak elbise bitip giydikten sonra farkettim ki benim kumaşım zaten penye yani esnek bir kumaş, e zaten yaka kısmı da baya geniş bir elbise dikiyorum neden fermuar koydum ki ? :)) Gerek yoktu.  Şimdi fermuarı söküp sadece düz dikiş yaptım.


Ön ve arka parçaları düzleri birbirine bakacak şekilde üst üste koyup ,önce omuz dikişini sonrada yan dikişlerini kapattım.


İlk etapta hazırladığım pembe renkli yaka pervazını da  elbiseyle birbirlerine düzleri bakacak şekilde  üst üste koyup diktim.


Diktiğim yakayı çevirip ütüyle düzelttim . Fermuarın üstte kalan parçalarını içeriye doğru katlayıp 2 cm uzunluğunda dikişle sabitledim.


 Kolları da kol evlerine takıp, etek ucunu kıvırdım ve son halimiz buyrun ...


Şimdi gelelim nelere dikkat etmemiz gerekiyor kısmına . Ben penye kullandığım için kumaş kenarlarına sürfile (zigzag dikiş ) yapmadım ,çünkü penye atmıyor. Siz farklı kumaşla deniyorsanız  sürfileyi unutmayın.
Başka bir husus elbisenin modeli geniş kesimli bir model . Ben kalıba bel oyuntusu verdiğim halde böyle geniş bir görüntüsü oldu .Siz de daha dar istiyorsanız kalıp üzerinde oynamayı unutmayın.
Tabi ki kumaşınız esnekse fermuara ihtiyacınız yok boşuna zaman kaybetmeyin :)) 
Birde yaka bana göre çok açılıyor biraz daha kapalı bırakmak gerekiyor.




Herkese kolay gelsin :))
Fotoğraf kalitesi için özür dilerim ama en iyi olanlar bunlar :))

14 yorum:

  1. harika olmuş ellerinize sağlık iyi günlerde kullanın anlatım içinde çok teşekkürler bana çok yardımı olacak yaka pervazını farklı renkle dikmenizde çok hoş olmuş Nurten

    YanıtlaSil
  2. kuzum gayet güzel fotolar ..güle güle giy

    YanıtlaSil
  3. bu elbise dergide bana göz kırpıp duruyordu.pervazın farklı renkte olması çok güzel.tebrik ederim çok hoş olmuş

    YanıtlaSil
  4. nurten ; çok teşekkür ederim yardımım olursa ne mutlu bana :)
    modavesaire ; teşekkürler :))
    designbyeda;teşekkürler. Zevklerimiz benziyor demek ki.Dikerken önerilerimi dikkate alırsan benden çok daha başarılı sonuç alırsın :))

    YanıtlaSil
  5. çok güzel bir tasarım olmuş fikir harika güle güle giy arkadaşım

    YanıtlaSil
  6. AHLâM'DaN; teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Fotoğraflar, anlatımı, hele Elbisen hepsi güzel olmuş, arkadaşım; ellerinize sağlık.Hatta zümrüt yeşilli model,senin ikili renk konbininin karşısında çok sönük kalıyor : )Güzel günlerde kullanmınız dileğiyle..
    Ben hala kol tasmasıyla ve yakasıyla uğraşıyorum :)Sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlıık, çok güzel olmuş :) güle güle giy..

    YanıtlaSil
  9. emiza; Güzel yorumun için çok teşekkürler. Dört gözle seninkini bekliyorum o zaman.
    bogurtlenlirecel ; teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  10. çok güzel olmuş yakada çok şık duruyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  11. keskin makas; çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  12. merhaba çok güzel olmuş güle güle giyin. benim merak ettiğim penye dikerken özel makine mi kullanıyorsununuz? ben penye ile çok sorun yaşıyorum atlamalar oluyor dikerken.

    YanıtlaSil
  13. adsız ;penye dikerken eskiden esnek dikişi kullanıyordum ama aynı yere çok fazla baskı yaptığından penye makinanın içine giriyor,dikmiyor ve kumaş delik delik oluyordu artık düz dikişte dikiş uzunluğunu 3 e getirerek yanları ve kolları dikiyorum bir tek yaka dikişini esnek yapıyorum sorun olmuyor artık.Bir de düz dikişle diktikten sonra kumaşı boyuna doğru biraz çekiyorum ki dikiş büzdürülmüş gibi durmasın diye iğne olarak da 70 kullanıyorum bilmiyorum size yardımcı olabildim mi ?

    YanıtlaSil
  14. ince iğne alıp denemek istiyorum çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...