29 Kasım 2011 Salı

beklenen an : bordo elbisem :))

Daha önce bahsettiğim  burda dergisi ekim 2011 deki çok beğendiğim bordo elbiseyi dikmeyi başardım :)) Biliyorum siz dikiş bilen topluluk size göre basit sayılabilecek bir model bu. Bir de bana sorun :)) Her şeye rağmen projenin altından kalkabilmenin mutluluğu var üzerimde tahmin edersiniz ki.


Öncelikle size yaşadığım sorunlardan bahsedeyim ki belki beğenip yapmak isteyen olursa fikir edinebilsin.

  • Burda dergisinin kalıpları genel olarak çok büyük . Ben hazır giyimde 36 beden giyen birisi olarak Burdadan çıkardığım her kalıbı geniş olduğu için daraltmaktan bıktım. İşin ilginç tarafı beden tablosuna göre 38 kesmem gerekirken bana 36 dikince bol oluyor :)) Sorunun kaynağı sanırım benim kendi ölçümü bile doğru dürüst alamayan, birde dikiş dikmeye kalkan densiz olmamdan kaynaklanıyor :))  Çözümü buldum sayın okur 36 bedendeki kalıbı dikiş paysız kesiyorum hepsi birarada yani :))
  • Bilmiyorum hatırlar mısınız Türkçe kitaplarında makaleden sonra yanıtlanan okuduğumuzu anladık mı kısmı vardı.Sanırım ben oralara yeterince kulak vermemiş olmalıyım ki Burdanın dikiş açıklamalarından hiç bir şey anlamadım. Defalarca okudum , başkalarına okutup yorum aldım ama yok anlamıyorum .İlk defa kendimi saf hissettim :)) Ama okuduğumu anlamayan, yorumlayamayan beynim çözüm üretmekte geç kalmadı neyseki. Nasıl görüyorsam modeli öyle diktim bende . Bence benzedi :))
  • Ve son olarak etek boyu .Dergide bu modelin kısa ve uzun boyu olmakla birlikte ben kısayı tercih ettim. O şekilde kumaşı kestikten sonra birde baktım ki etek boyu neredeyse bileklerime iniyor.(iyi ki kısa olanı tercih etmişim yoksa kuyruklu gelinlik giymiş gibi geziyordum :)) Tamam selvi boylu değilim ancak 1.63 olan boyum o kadar da yerden bitme değil ki . Hayır bu mankenler nasıl bir şey çok merak ettim ancak kesinlikle yan yana gelmeyi istemem zira bu manzaraya kalbim dayanmaz :)) Sonuçta etekte 20 cm kısaldı:)


 Size genel bir sonuç bunların hepsi benim acemiliğimden kaynaklanıyor . Ben ettim siz etmeyin aynı hatalara düşmeyin efendim :))

 




Eteğimizin yandan volanlı gelen bağlamasının görünümü . Fiyonk işinde de en az dikişte olduğum kadar acemiyim. Kusura bakmayın :))




   
      Yakanın yakından çekilmiş görünümü ancak çok mu yakın olmuş :))

7 yorum:

  1. güle güle kullan evet burda dergisinin kalıplarını 1 beden küçük almalısınız ,birde kısa boylu hanımlar için olanlar daha az sorun çıkartacaktır ,nasıl dikmişseniz dikmişsiniz :)ve çok da güzel olmuş renkte harika kumaş ne idi ?keşke paslaşarak kesseydiniz yardımcı olmaya çalışırdım

    YanıtlaSil
  2. Bence çok güzel olmuş çok beğendim.Keşke bende biraz becerikli olabilseydim :))
    Bu arada blogumda da china glaze oje hediye kampanyam var :)
    Katılmak istersen beklerim ;
    http://denemedenalma.blogspot.com/2011/11/tanacan-kozmetik-ile-2-kisiye-china.html

    YanıtlaSil
  3. dikiş dersi ; beğenmenize gerçekten çok sevindim .Kumaşın adını keşke bilebilseydim ama üzgünüm :( sıkıştığım zaman yardım alabileceğim birinin varlığını bilmek çok güzel teşekkür ederim :))
    glh_n ; teşekkür ederim ancak bende birşeyler yapabileceğimi bir kaç ay öncesine kadar bilmiyordum ve blogunuza baktım kesinlikle içinizde çıkarılması gereken bir yetenek olduğunu düşünüyorum :)) Allahım bir oje nasıl o kadar fonksiyonel olabiliyor :)

    YanıtlaSil
  4. sevgili Berry

    Çok güzel dikmişsin.Çok hoş olmuş.Ayrıca çok yakışmış Maaşallah.Nazar değmesin :) Bence aynı burda dergisindeki gibi.Ellerinize sağlık.
    Bende bu elbiseyi dikmeye planlıyorum.Yazdıklarını mutlaka dikkate alacağım.Benim boyum 1.56 kimbilir ben ne zorluklar çekeceğim dikerken.Hadi haırlısı Biraz acemiyimde ...ama önce başka bir elbiseyi dikmem gerek. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. emiza; çok teşekkür ederim güzel yorumun için.Her ne kadar uğraştırsada sonuç severek giydiğim bir elbise oldu.Sana kolay gelsin . Yardımcı olabileceğim bir şey olursa yanında olduğumu bilmeni isterim :))

    YanıtlaSil
  6. merhaba berry

    Yine ben :) nihayet bu elbiseyi dikmeye koyulacağım. Bende de genelde burda kalıbı çok büyük duruyor, hep fazlalıkları kesmek ya da pens olarak dikmekten iyice sıkıntı yaşıyorum.Ki bir de kursta diğerlerinde öyle sorun olmadığını görmek moral bozucu oluyor. Dikiş paysız kestiğini yazmışsın , payı 1.5 cm olarak mı dikiyorsun? Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. emiza ; kalıbı kumaşın üzerine koyup dikiş payı vermeden kesiyorum ve dikiş esnasında da makinanın dikiş ayağında bir göz hizam var sanırım 0.75 cm den dikiyorum.(1 cmden daha az)sonra kenarına da 3 numara ayarında zigzag dikişle sürfile yapıyorum umarım yardımcı olabilmişimdir kolay gelsin :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...