3 Ocak 2012 Salı

ne isim versem bilmiyorum : salaş bluz (scoop top) deniyormuş :))

Herkese 2012' den merhabalar . 2012' nin ilk postunu biraz geç kalsam da giriyorum. Geç kalmamın sebebini kesinlikle tembellik olarak algılamayın lütfen.
 Benim için işin en zor olan kısmı ne dikeceğime karar vermek ve en zor geleni , angarya gibi gözümde büyüyeni kalıp çıkarmak. Öncelikle bunları hallediyordum. 3 parça kestim ve bir tanesini işten gelir gelmez dikip fotoğrafladım. Bakalım ne düşüneceksiniz. 
Bu salaş kalıplı bluzları çok beğeniyordum . Daha öncede lilibebek  blogunda sergilemişti. En sonunda bi gayret diktim. Ancak dikim aşamalarını elimde olmayan nedenlerden fotoğraflayamadım. Şöyle kabaca anlatayım size ilgi duyan olursa.

fotolar hareketli kusura bakmayın :))

Benim ölçülerim 36 bedene uygun. Siz isterseniz kendi zevkinize ve bedeninize göre uygulayabilirsiniz. Öncelikle 73cm x60 cm ebatında iki tane dikdörtgen kesiyoruz. (73 cm en,60 cm boy) Sonrasında en kısmının ortasına bir tanesine arka yaka için oyuk, diğerine de ön yaka için oyuk açıyoruz. Tabi ki bu açtığımız yakaya uygun ön ve arka yaka pervazlarını da kesiyoruz. Ön ve arka parçalar tamam.


Gelelim kollara üst kolun ortasından (pazı)bir ölçü ve bilekten bir ölçü alıyoruz (çevre ölçüsü ) . Bir de pazının ortasıyla bilek arasını ölçüyoruz. Bir yamuk çizeceğiz. Yamuğun alt ve üst tabanını aldığımız bu bilek ve pazı çevresi ölçüleri, yan kenarlarını ise bilek ve pazı arası uzunluğumuz oluşturuyor. Bu da kol kalıbımız. Tabi kol biyesini de istediğiniz ölçüde kesmeyi unutmuyoruz. (Dikiş payını eklemeyi unutmayın )


Yaka pervazlarını birbirine dikiyoruz. Ön ve arka parçayı omuz dikişleri ile birleştirip yaka pervazını dikiyoruz. Sonra yan dikişleri kapatıp kolları takıyoruz. Kol biyesini takıp etek ucunu da kıvırdık mı tamamdır. Pratik bir bluz oldu. Kolay gelsin.
Benim kumaşım penye olduğu için fermuar eklemedim ,siz esnemeyen kumaş kullanıyorsanız fermuarı unutmayın.

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...